המשך מדריך - לומדים גוגל אדס..
תחילה נכנס לחשבון הג'ימייל שלנו ונלחץ על תפריט הניווט למוצרי גוגל (ששת העיגולים למעלה)
נבחר ב Google Ads. במסך הראשי של גוגל ישנו מדרג של נושאים כשהעליון והמרכזי הוא קמפיינים ותחתיו נמצאות קבוצות המודעות. נלחץ על הפלוס – ונבחר בקמפיין – יפתח מסך ובו 8 סוגי קמפיינים:
- מכירות
- לידים
- תנועה לאתר
- התעניינות ברכישה של מותג
- מודעות למותג ופוטנציאל החשיפה
- קידום של אפליקציה
- ביקורים של לקוחות וחנות פיזית
- יצירת קמפיין ללא הגדרת יעד.
הרשימה הזאת די דומה לסוגי קמפיינים במערכת הממומנת של פייסבוק.
בגדול כל קמפיין מטרתו להביא לידים לעסק אך בצורה שונה.
עסק מקומי לדוגמה כמו סושיה שעושה משלוחים רק ברדיוס הקרוב אליה
כדאי להפעיל עבורו קמפיין מקומי של חנות פיזית ולא לבזבז תקציב על כל הארץ.
אני אבחר לדוגמה קמפיין תנועה לאתר היות ורובנו משווקים דרך הדיגיטל ובעלי אתרים.
גם אם אין לכם אתר ניתן להפנות כאן לדף נחיתה שהוא זול יותר.
יפתחו יעדי המרות כגון טלפון, צפייה בדפים ושליחת טפסים – אלו למעשה תוספים לקמפיין שמאפשרים יצירת קשר עם המפרסם ישירות לטלפון או שמאפשרים ללקוח הפוטנציאלי להזין פרטים ובעל העסק או מישהו מטעמו יחזור למעניינים.
ניתן גם ללחוץ על כפתור "הוספת יעד" ולהוסיף יעדים רלוונטים
לאחר מכן יעלו סוגי קמפיינים, רשת החיפוש, מדיה, יוטיוב וכו'
בהדרכה זו נתמקד ברשת החיפוש שהיא המנוע הכי חזק של גוגל ה Search
יש לגוגל רשימת אתרים שהם שותפים שלה והם בדרך כלל אתרי חדשות ופורטלים גדולים כמו Ynet וכדומה
ניתן לחבר אליהם פרסומים דרך סימון וי ולקבל חשיפה גדולה.
רשת החיפוש
המודעות יוכלו להופיע לצד תוצאות החיפוש ב-Google ובאתרים אחרים של Google כאשר אנשים יחפשו מונחים רלוונטיים למילות המפתח שלך.
אם אין לכם סרטונים או תוכן מעוצב שמצריך עבודה של גרפיקאי או איש מקצוע מתחום הצילום יש להוריד את הוי באני רוצה לכלול את רשת המדיה.
נרד למטה לבחירת אזורים גיאוגרפיים ונבחר "ישראל" במידה והאתר שלך נותן שירות רק בארץ.
אם האתר אוניברסלי נבחר בכל הטריטוריות
ואם יש יעדים ספציפיים נבחר באופציה השלישית – "מיקום אחר" ונזין למערכת את שם המדינה שנרצה לקדם בה.
בשפות נבחר באיזה שפה נרצה לקדם, יש להקליד פשוט שם של שפה רלוונטית ולהוסיף לרשימה.
בפלחי קהל אני תמיד ממליצה לא להגביל את המכונה של גוגל ולתת לה לאתר את הקהלים הרלוונטים.

גוגל מתיימרת לדעת הכל על המשתמשים אבל יש דברים שגוגל לא תמיד מביאה את המידע המדויק ולכן
במקרה זה כדאי לתת למערכת "ללמוד" לבד לאילו קהלים לכוון את מרבית התקציב.
אם בכל זאת בחרתם פלח קהל מסוים ואתם רוצים להתרכז רק בו, יש אח"כ 2 אפשרויות:
טרגוט ותצפית – תצפית מאפשרת הרחבה של איתור קהל היעד ע"י אי צמצום יכולת החשיפה של הקמפיין לקהלים רחבים יותר. מומלץ להשאיר את הדיפולט "תצפית".
במילות מפתח בהתאמה רחבה כדאי להשאיר את הדיפולט גם כן כדי לעזור למערכת להתמקד במילות המפתח שנגדיר בהמשך.
בגלגל השיניים שלמטה – נלחץ עליו לפתיחה היות ופה קיימת הגדרה מאוד חשובה – תאריכי תחילה וסיום של הקמפיין. על מנת למנוע בזבוז כסף מיותר חשוב מאוד להגדיר תאריך סיום ע"י פתיחת היומן ובחירת תאריך.
בסבב מודעות נשאיר את הדיפולט ביצוע אופטימיזציה על מנת להכניס שיפורים ושינויים במהלך התקופה שהגדרנו. שינויים יכולים להיות למשל שינוי איזור גיאוגרפי הרחבה או צמצום של איזור, שינוי מילות מפתח וכדומה.
בגדול לא מומלץ לשים מספר בלתי מוגבל של מילות מפתח ודווקא למקד את המערכת במספר שיהיה לא נמוך מדי אך גם לא גבוהה מדי של מילים מדויקות שיסייעו למערכת הקידום של גוגל לאתר את הלקוחות הפוטנציאליים הנדרשים.
בהגדרות נוספות ניתן לקבוע תזמון של שעות הצגת הקמפיין, כל הזמן או בשעות מסוימות.
אם יש לך פיקסל מעקב באתר שלך ניתן להזין את כתובת האתר או הדף הרלוונטי שאותו רוצים למדוד מבחינת ביצועים.
לפרמטרים מותאמים אישית כדאי תמיד להפנות את המתכנת שלך אם יש לעדכון השדה.
בהגבלות על מותגים לא מומלץ להגביל מותגים קשורים (אלא אם כן יש לך סיבה מיוחדת לא להביא קהל שקשור למותג ספציפי).
נלחץ על הבא ותיפתח קבוצת מודעות 1: כעת נכנס לעומקם של דברים ונגדיר ממש מה המוצרים והשירותים שנרצה לשווק.
במקרה שלי אני משווקת דיגיטלית שמתמחה בגוגל, פייסבוק ואינסטגרם ותחת הארסנל שלי גם בניית אתרים ודפי נחיתה. לפיכך אגדיר את כל הרשימה הזאת במלבן שבו מזינים מוצרים.
כעת נלחץ על "קבלת הצעות למילות מפתח" וגם נוסיף מילות מפתח חסרות, כדאי כמובן לשנות מילות מפתח שהמערכת לא דייקה ואף למקד את המערכת על מילות חיפוש עקריות.
יש להגדיר אחד מתוך 3 הפרמטרים לחיפוש מילות מפתח:
- התאמה רחבה
- התאמה לביטי
- התאמה מדויקת
התאמה רחבה: מאפשרת איתור חיפושים שאמנם לא הקלידו את הביטוי המדויק שהקליד המשתמש אך הם קשורים רעיונית לחיפוש שביצע. כך ניתן למשוך יותר גולשים לאתר, להקדיש פחות משאבים וזמן באיתור מילות מפתח ולמקד את ההשפעה הכספית. בהתאמה רחבה אין צורת כתיבה שונה למילות מפתח בשונה מהתאמה לביטוי שתוסבר פה בהמשך. המערכת תיקח בחשבון גם חיפושים קודמים של הגולש ופעילות כללית שלו במערכת.
התאמה לביטוי: מאפשרת איתור חיפושים דומים או זהים לביטוי שהוגדר כלומר יכולים להכיל את מילות החיפוש שרשמנו ושיש לפניהן או אחריהן מילים נוספות. התאמה לביטוי תורמת להגעה ליותר חיפושים מהתאמה מדויקת, אך פחות חיפושים מהתאמה רחבה.
התאמה רחבה: מאפשרת למערכת הקידום הממומן של גוגל חופש פעולה הכי גדול ביכולת שלה ל"שיקול דעת" של המכונה. חשוב להדגיש כי גוגל אדס מתיימרת לדעת הכל ויחד עם זאת הנטייה שלי היא לא לאפשר התאמה רחבה היות שהתאמה רחבה יכולה לבזבז את התקציב על חיפושים שאולי קרובים רעיונית ואולי לא ולכן אני מאמינה גדולה בשיקול דעת אנושי וביצוע אופטימיזציה ידנית לקמפיין בהתאם לתוצאות שיתקבלו במהלך הפעילות של הקמפיין.
קיימות גם מילות מפתח שליליות שאם נכתבו לא נרצה לקבל התאמה, לדוגמה אם נכתב "מבצע" או "זול" יתכן ונרצה לפלטר אנשים שמחפשים שירות במחירי רצפה שלא מתאימים למוצר המוצע.
השלב הכי חשוב בהגדרת הקמפיין הוא ניסוח כותרות ופה גוגל מאפשרת כתיבה של כמה אלטרנטיבות של כותרות. יש לנסח מסרים מדויקים וקולעים שיהיו ברורים לקהל היעד הרלוונטי.לאחר מכן ניתן להוסיף מספר תיאורים לכותרות ולהעלות תמונה.
שימו לב שהתמונה צריכה לעבור אישור של גוגל וצריכה להיות במידות מדויקות שהוגדרו על ידם.
בשיחות אם אף פעם לא הגדרת יעד למדידת תוצאות ניתן לבחור באיור של הטלפון ולהוסיף את המספר שאליו נרצה שהשיחות יגיעו.
תוסף חשוב נוסף הוא תוסף Site link שמאפשר לכתוב תיאור קצר שמטרתו לנתב את הגולשים לאתר.
נבחר ב "הבא" ונתקדם להגדרת תקציב יומי – יש לשים לב שפה גוגל תתן המלצות ולזכור שהמערכת רוצה לגרום לך להוציא כמה שיותר. חשוב להיות מחושבים פה ולהחליט מראש מה התקציב – ניתן להתייעץ איתי לגבי תקציב
אוטוטו מסיימים ופה גוגל תשלח לך אימות לטלפון – יש לפעול בהתאם להנחיות.
תתקבל הודעה "הקמפיין מוכן לפרסום" – יש לגלול למטה וללחוץ על "פרסום הקמפיין".
המודעה תעבור לסטטוס "בבדיקה" ולאחר מספר שעות לרוב תצא לפרסום ברשת.
בהצלחה רבה!