מעורבות בפייסבוק ואינסטגרם

איך מגבירים מעורבות בפייסבוק ואינסטגרם

כמה נתונים סטטיסטיים על חשיפה בפייסבוק:

  • 80%  מהקהל בפייסבוק הוא קהל דומם (לא מגיב, רק צופה).
  • 20% מהקהל הם יצרני תוכן (בעלי עסקים, משווקים דיגיטליים וכדומה).
  • רק 4% משיתופים אורגניים נצפים ע"י חברים.

אז מה הבעיה כאן? אז זהו שיש הרבה בעיות. ידוע כי ככל שנרחיב את המעורבות סביב הפרסומים שלנו, כך פייסבוק תגדיל את חשיפת הפוסטים לקהל רחב יותר. אבל מה עושים כשהקהל יושב על הגדר?

אז זהו שיש מה לעשות כדי לעודד קהל לפעולה: העבירו את המסרים שלכם בשפה פשוטה – מסרים מדויקים שיהיו ברורים למכנה המשותף הנמוך ביותר.

התחילו בשורה ראשונה חזקה ומעניינת שתהווה סוג של מגנט לידים עבור הקהל הפוטנציאלי.

הגדירו מראש מי הקהל הפוטנציאלי, רשמו כיצד הוא חושב, מה האמונות שלו והמשיכו את השיחה שמתחוללת אצלו בראש.

שאלו שאלות שיעודדו מעורבות ויגרמו לקהל לענות בהרחבה, לקיים דיון, לריב, להתווכח – כל תגובה מקדמת את החשיפה שלכם כמה שיותר למעלה.

פעלו על הרגש של הלקוחות ונסו לגעת בנושאים שלא ישאירו להם ברירה אלא להגיב כלומר ניתן לרגש, לעצבן, לשמח ועוד.

השתמשו במדיה דיגיטלית מגוונת: סרטונים קצרים (עד דקה) , תמונות ועוד.

תנו מידע וערך מוסף שיגרמו לקהל שלכם להבין שאתם אוטוריטה בתחום בכך תגדילו את קהל העוקבים שלכם והסיכוי שיפנו אליכם כעת או בעתיד יהיה גבוה יותר. התמידו במתן ידע מדי שבוע – פה אני יודעת שזה קשה ומורכב למרבית העסקים ולכן אני תמיד ממליצה לכתוב תוכן בצורה מרוכזת פעם בחודש ולתכנן גאנט עם פוסטים מתוזמנים שיכסו את כל תחומי הידע של העסק בצורה מגוונת ככל שניתן. בגדול יש לבנות אסטרטגיה שיווקית כוללת שעיקרה שפה מיתוגית אחידה גם במלל וגם בויזו'אל (צבעים אחידים בפרסומים, צורות וכל אלמנט שמאפיין את העסק). 

ראו לדוגמה את קוקה קולה – צבעי המותג לבן/אדום/אפור/שחור מלווים את המותג שנים.

לסיום הניעו את הקהל לפעולה בשורה אחרונה. יש להשתמש בהנעה לפעולה אחת בלבד על מנת לא לבלבל או להתיש את הקהל.

ניתן כמובן לשלב קידום ממומן בתקציב מאוזן ועפ"י תכנית מסודרת שתייצר לידים איכותיים שיגיעו לעסק בהדרגה בהתאם לכמות הקיבולת של העסק.

מאחלת לכם הרבה לידים שיהפכו ללקוחות משלמים.