תקופות חלשות בעסק – לא גזירת גורל

איך מתגברים על תקופות חלשות בעסק

הלקוחות שלכם יצאו לחופשת קיץ אבל אתם לא?

הרבה עסקים חווים כעת בקיץ את "עונת המלפפונים" חזק מאוד.

יחד עם זאת אם תחליטו שזאת תהיה עונה חלשה היא תהיה כזאת

ואם תעשו פעולות מעשיות לשיווק ופיתוח הנראות של העסק בדיגיטל ומחוצה לו 

הקיץ יהיה המקפצה שלכם לשלב הבא.

אחת הדרכים לשמור את עצמכם במודעות של הלקוח הפוטנציאלי 

היא להעלות מידע עם ערך בדף העסקי שלכם ולהראות ידע.

כשלקוח פוטנציאלי רואה באופן קבוע שאתם אנשי מקצוע 

שמביאים ידע איכותי שיכול לסייע לו בפיתוח העסק שלו

הוא נכנס אוטומטית למשפך השיווקי שאתם בונים לעסק.

וגם אם הוא לא יתקשר היום, אבל בעוד חודש כשיצטרך שירות כמו 

שלכם הוא ידע לאן לפנות ותנעצו את הליד כשהוא חם באמת.

אמצעי נוסף לחזק את המודעות של הלקוחות שלכם לעסק שלכם

הוא שימוש בדפי נחיתה לאיסוף מידע וליצירת קשר עם

לקוחות מתעניינים.

ניתן להשתמש בדפי נחיתה לפרסום מאמרים/טיפים/הדרכות ללקוחות

וכתנאי לשליחת הידע על הלקוח להזין פרטים בטופס.

חשוב חשוב, כשאתם מכניסים לקוח לרשימת תפוצה שלכם – לא להציף

בעשרות ניוזלטרים על ההתחלה (ובכלל) ע"מ למנוע מצב שלקוח עושה הסרה

מרשימת תפוצה מהר (או אפילו מיד אחרי ההרשמה).

חשוב לנהל את זה בחוכמה ולשלוח בהתחלה רק חומר איכותי ובעל ערך במינון מתאים.

נסו להיכנס לראש של הלקוח הפוטנציאלי שלכם, מה הוא חושב.

בגדול הוא חושב "מה יוצא לי מזה"? "מה אני מקבל תמורת הפרטים שמסרתי?"

"האם העסק הזה תורם לי ידע/עצות מעשיות/טיפים"? 

או שהוא מטריד אותי במיילים שיווקיים.

מיילים שיווקיים מדי/שפה שיווקית מדי היא טעות של מתחילים – נסו להימנע ממנה.

מה שמביא אותי לנושא החשוב הזה שמדבר על הכתיבה השיווקית שלכם בכל ערוצי

התקשורת עם הלקוחות: דפים עסקיים, אתרים, אינסטגרם או אפילו דפי נחיתה.

אנשים לא אוהבים שמוכרים להם..גם אתם לא – ולכן חשוב להתנהל חכם

ולכתוב את התוכן כסטוריטלינג שמדבר על הכאב של הלקוחות שלכם.

ניתן להשתמש בתוכן נוגע ללב, מעורר סימפטיה ואף "לתקוף" בהומור את 

הנושאים שמעניינים את הלקוח הפוטנציאלי.

הכינו גאנט חודשי שבו יהיה רשום תחילה בראשי פרקים מה התכנים

שתרצו לכתוב עליהם ובאילו ערוצים תשתמשו.

לגבי בחירת הערוץ השיווקי, הערוץ הנבחר צריך להיות קודם כל מותאם לקהל היעד.

הגדרתם קהל יעד? מצוין. 

כעת חישבו היכן הוא נמצא, האם הוא בפייסבוק, אינסטגרם או גולש בכלל בלינקדאין.

האם הקהל שלכם צעיר, קרוב לוודאי שהקהל שלכם באינסטגרם וברשתות צעירות אחרות.

אם הקהל שלכם בוגר יותר כדאי לטרגט אותו בקמפיין ממומן בפייבסוק.

כיום המערכת של פייסבוק מאפשרת לאתר קהלים עפ"י מגוון רחב של נתונים דמוגרפיים, העדפות ותחומי עניין.

ניתן להגדיר לדוגמא למוצר כמו טרקטורונים, היכן פיזית הקהל, אזור מרכז או עיר ספציפית ממש, גיל, מין, ואפילו ברנדים של טרקטורונים כמו פולריס, ג'ון דיר, יאנמר וכדומה.

אם יש לכם רשימות של מתעניינים שאספתם מדפי נחיתה, ניתן היום להזין אותם

למערכת הפרסום של פייסבוק ולטרגט אותם מדויק עפ"י טלפון או מייל (לא לשכוח 972 לפני טלפונים ע"מ לטרגט קהל ישראלי).

יש לפייסבוק פורמט של קובץ לדוגמה שצריך להעלות. 

מדובר בקובץ CSV שצריכים להיות בו שדות ספציפיים, בסדר שהוגדר על ידם.

ניתן להוריד דוגמה של קובץ כזה כאשר בונים קמפיין המתבסס על רשימת לקוחות.

בנוסף לפייסבוק חשוב להשקיע בפיתוח אתר אינטרנט פעיל, לא מספיק להעלות

אתר תדמית בסיסי ולתת לו לרוץ..אחרת הוא ילך ויעצור מבחינת ביצועים.

יש לתחזק בלוג או מידע שימושי כפי שאני קוראת לזה באתר שלי ולפרסם בו 

באופן קבוע מאמרים ומידע מקצועי שקשור לעסק.

בכך אתם גם מאותתים לאלוגריתם של גוגל שהעסק חי, פעיל ונושם.

עדכון אתר באופן תדיר תורם לקידום האתר בגוגל, יכניס יותר קהל 

ולבסוף גם יביא לקוחות משלמים לעסק.

אמצעי נוסף וחשוב לקידום האתר הוא קישורים נכנסים מאתרים אחרים-נושא

שהרבה מאוד עסקים מתקשים בו (יחד עם זאת, חשוב חשוב

להשקיע בקשרים עם קולגות ושתפ"ים עם עסקים מתחומים קרובים לצורך העניין).

חשוב שהאתרים המפנים יהיו רלוונטים לעסק שלכם – גם זה נושא שגוגל בודקת לעומק.

איכות הקישורים צריכה להיות גבוהה ועיניינית.

לסיכום, העליתי כאן מספר עצות מעשיות שכבר ניתן ליישם ולהפוך את עונת המלפפונים 

לעונת ההתחדשות וההתחזקות של העסקים.

בהצלחה!