חידושים בסטטיסטיקה של אתרים, GA4 נכנסת לפעולה וגוגל אנליטיקס יוצאת משימוש.
יש לך אתר? רוצה לקבל סטטיסטיקה על תעבורה באתר?
אם היום כולם משתמשים בגוגל אנליטיקס (יוניברסל) ששירת את כולנו נאמנה
החל מהראשון ביולי 2023 הכלי הזה יורד סופית מהאויר ובמקומו
כבר עובד המחליף שלו GA4 – המערכת שתשנה את פני המידע הסטטיסטי שאנחנו מקבלים על אתרים לצורך קידום ותפעול יעיל של אתרים.
אז מה זה GA4? ולמה הוא סופר חשוב לקידום האתר שלנו?
יוניברסל (גוגל אנליטיקס) סיפק לנו נתוני תעבורה כגון:
- כמות כניסות לאתר
- מהיכן הגולשים הגיעו (סושיאל, חיפוש חופשי בגוגל אורגני או מודעה ממומנת בגוגל).
- נתוני גלישה בזמן אמת – כמה אנשים כעת באתר?
- נתוני קהלים
- התנהגות קהלים
- נתוני המרות ועוד
- נתוני יציאה מהאתר Bounce rate – יציאה מהירה מהאתר ללא פעולה
נתוני יציאה מהאתר Bounce rate – יציאה מהירה מהאתר ללא פעולה
החל מיולי אם לא תעברו יזום לGA4 גוגל יצרו עבורכם סביבה כזו המבוססת על נתונים שהיו לכם באנליטיקס אולם מומלץ לעשות את זה ידנית קודם ולהיערך לשינויים.
תהיה אפשרות לגשת לנתונים של אנליטיקס שכבר נאגרו 6 חודשים קדימה ולאחר מכן גם אלו יורדו.
ישנם חשבונות של אנליטיקס שמחוברים לגוגל אדס, אם החשבון שלך מחובר לגוגל אדס המידע מאנליטקס יפסיק לזרום לאדס.
אם החשבון לא מחובר – אין עליך שום השפעה אולם אני ממליצה בחום שיהיה קשר בין אדס
ל GA4 כדי לקבל מקסימום מידע.
אם יש לחברה שלך קמפיינים שרצים ששואבים מידע על קהלים מיוניברסל – תהיה הפסקת פעילות, אם המערכת שואבת או משתמשת בנתונים הסטטיסטיים של יוניברסל – היא תפסיק לקבל מידע החל מאחד ביולי.
חשוב לייבא את ההמרות מאנליטיקס ואת הקהלים של קמפיינים או קבוצות מודעות הלאה.
דבר חשוב שאני חייבת לומר לבעלי עסקים שמרגישים שהם עסוקים מכדי לנתח את
הנתונים – הסתכלות בגדול על הפרמטרים שמעניינים אותך היא החשובה.
יש הרבה דוחות, תתי דוחות של נתונים שאינם קריטיים לקידום האתר.
אז מה חשוב בעיני לשיפור ביצועי אתר?
- בדיקה בסוף כל חודש כמה מבקרים ביקרו באתר שלך.
- מקורות הגעה פופלריים (סושיאל כדוגמת פייסבוק, אינסטגרם ועוד), אורגני דיירקט=הקלדה של שם האתר ידנית וכו'.
- דפים מובילים/כתבות מובילות – יסייעו לך לדעת מה מעניין את הקהל שלך?
כך ניתן יהיה להתאים לקהל חומרים שמעניינים ולהגדיל חשיפה ותעבורה ובכך להתקדם
למעלה אורגנית – ללא תשלום במנוע של גוגל.
- האם הקהל שלך גברים או נשים בעיקרו?
- אם העסק מקומי – לא מוכר און ליין – מהיכן מגיעים רוב הקונים/גולשים. כך תדעו מה האזורים החלשים שצריך לחזק (ואולי גם לחזק את החזקים).
- אחוזי המרה – אם מדובר בחנות וירטואלית, כמה עברו קופה.
- אחוזי נטישת עגלה או כאלה שהתחילו תשלום – נתון חשוב מאוד שיתן מידע על כמה אנשים צריך לעשות עוד עבודת שיווק חוזרת. זה לאסוף כסף מהרצפה! (בשפה המקצועית חימום לידים=ריטרגטינג).
- נתון שאני מאוד אוהבת אבל הוא לא חשוב מאוד..מס גולשים בזמן אמת באתר.
פסיכולוגית עושה לי כיף לדעת שיש עוד אלפי אנשים באתר שלי במקביל אלי, לומדים ממני ומקבלים טיפים ועצות.
אלו הנתונים החשובים בעיני לשיקולך עד כמה לצלול פנימה.
גוגל GA4 מביא איתו בשורות חדשות כמו לדוגמה שנתוני יציאה מהאתר יחושבו בצורה שונה.
אם פעם Bounce rate חושב לפי יציאה מהירה מהאתר לאחר שהיה בדף אחד בלבד, בפלטפורמה החדשה Bounce rate הפעם מחושב לפי 2 פרמטרים:
- אם הלקוח עבר יותר משני דפים באתר.
- הלקוח שהה באתר יותר מ 10 שניות.
שני הפרמטרים צריכים להילקח בחשבון כדי שיספר Bounce rate באתר.
שינויים מהותיים במעבר ל GA4:
שינוי באופן הספירה הסמנטי של פעולות, אם פעם פעולות ספציפיות מעטות נחשבו לסשנים, היום כל דבר שעושה המשתמש הוא סשן.
אתן פה דוגמה: כניסה של משתמש שלא היה מעולם באתר, התחלת גלישה נוכחית או גלישה בדף מסוים.
בנוסף עשו לנו, אנשי השיווק הדיגיטלי, כמה הנחות כלומר אירועים שהיה צריך פעם ידנית להגדיר כמו גלילה למטה או הורדת קובץ וכו' כלולים כבר בסט האירועים שהמערכת נותנת As is כבר מההתחלה.
אז איך נראה GA4 – העליתי כאן צילום מסך שממחיש איך נראה הדשבורד המרכזי:
אם תסתכלו למטה ליד הגלגל שיניים תוכלו לראות על איזו תקופה הדוח מדווח-בדרך כלל כשנכנסים זה מדווח על שבוע אחרון – פה שיניתי ל 28 ימים אחרונים כי אני אוהבת לראות נתונים פר חודש (ניתן לשנות גם ליום אחרון ועוד תקופות זמן שתבחרו).
למעלה בצד ימין תראו כמה משתמשים באלפים ביקרו באתר בתקופה זו כאן יש 2300,
אחכ תראו כמה אירועים מסוגים שונים בוצעו באתר, כמה משתמשים חדשים הגיעו וכמה המרות בוצעו באתר (טשטשתי פה חלק מהנתונים היות וזה נתוני אמת של לקוחות שלי).