דירוג אתרים ע"י גוגל

דירוג אתרים ע"י גוגל

כיצד עובד האלגוריתם של גוגל?

שאלה מורכבת שהרבה מאוד מקדמי אתרים שואלים את עצמם מעת לעת.

ישנם מעל 100 פרמטרים שונים הנלקחים בחשבון ואף אחד לא יודע באמת 

מה המשקל שכל אחד מהם מקבל.

יחד עם זאת ניתן לזהות דפוסי עבודה של המכונה הסודית בעולם.

ראשית נבדק התוכן, האם הוא מקורי, מעניין ומתעדכן באופן שוטף.

פרמטר נוסף הוא כמות הקישורים הנכנסים לאתר, ככל שיש כמות קישורים 

נכנסים גדולה יותר כך האתר ידורג גבוה יותר.

חשוב להדגיש כי נבדקת גם איכות האתרים המפנים, האם רלוונטים לאתר? האם מדובר באתרים חזקים?

לדוגמה, אתר אוכל שממליץ על אתר של שף מסוים – המלצה רלוונטית והגיונית.

נושא נוסף, חשוב לא פחות, הוא שילוב של מילות מפתח רלוונטיות למהות של האתר. 

כל דף באתר אמור לקדם נושא מסוים.

לדוגמה בדף "אודות" נקדם את מהות העסק, בדף המוצרים נקדם את המוצרים של העסק וכדומה.

פרמטר נוסף שנלקח בחשבון הוא מבנה האתר, יש להגדיר לפחות 2 רמות של כותרות:

כותרת ראשית (H1), כותרת משנית (H2) ורצוי גם תת כותרת (H3) – יסייע לגוגל להבין על מה מדובר.

באתרי וורדפרס מתקינים רכיב Yoast – רכיב שמסייע לקידום האתר.

יש להזיו תאורי תמונות במאחורי הקלעים של האתר (טקסט אלטרנטיבי).

גוגל גם בודקת את מהירות טעינת האתר, פרמטר שתלוי בספק האחסון של האתר.

בנוסף כדאי ליצור ריבוי קישורים פנימיים בתוך האתר ע"מ לגרום לשוהים באתר להישאר כמה שיותר זמן. 

ישנו נתון שנקרא Bounce rate – בודק כמה מהר אנשים עוזבים את האתר.

אם הנתון הזה גבוה – גוגל מסיקה שהאתר לא מעניין וננטש מהר.

חשוב לאתר קישורים שבורים (דף לא נמצא) ולטפל בהם באופן שוטף.

מעת לעת גוגל מבצעת עדכונים לאלגוריתם, בכך משתנה ההתנהגות של המכונה.

חלק מהעידכונים הם עדכונים מינורים וחלקם מהותיים מאוד.

גוגל מן הסתם לא מיידעת כאשר מתבצע עדכון שכזה אך ניתן להתעדכן באתרים כמו moz.com

חלק מההשערות שמשערים ב moz מקבלות אישור ע"י גוגל (confirmed) וחלק לא.

יחד עם זאת ניתן להניח כי ההשערות של moz  קרובות למציאות.

 

עד כאן מקבץ של פרמטרים לבדיקה ושיפור האתר.

בהצלחה!