הגדרת קהלים וטירגוט בפייסבוק

דיוק קהלים בפייסבוק טירגוט איתור קהלים פוטנציאליים

 

איך מוצאים את הלקוחות הפוטנציאליים שמחפשים בדיוק אותך?

שאלה שהרבה בעלי עסקים וגם משווקים עסוקים בה יום וליל.

המכונה של פייסבוק משנה את התנהגותה לעיתים קרובות ולנו לא נותר לנו אלא להתחקות אחר דפוסי ההתנהגות

שבולטים לעין ומוסכמים ע"י המשווקים הטובים בשוק.

אז מה צריך לעשות כדי לנצח בקרב הזה גם נגד פייסבוק וגם נגד המתחרים?

תחילה יש לבחור את סוג הקמפיין הרלוונטי לעסק, אני ממליצה להתחיל בקמפיין תנועה אם מדובר בעסק קטן, אם

מדובר בעסק גדול עם תקציבי פרסום גדולים מומלץ להתחיל בקמפיין מודעות שיחשוף את העסק 

לקהל בפעם הראשונה ובכך בעצם תצאו לאור הזרקורים.

המאבק על הנוכחות בפיד קשה ומורכב יותר היום ולכן ישנן פעולות מקדימות שדורשות חשיבה מעמיקה והתמקדות בעיקר.

תחילה יש לעשות רשימה בקובץ או על דף 

של כל אוכלוסיות היעד שנראות לך

רלוונטיות לתחום העיסוק שלך.

אני למשל משווקת דיגיטלית ולכן הקהל שלי הוא בעלי עסקים גדולים, בעלי עסקים בתחילת דרכם שבונים את הנכסים 

הדיגיטליים שלהם, עסקים שעוד אין להם אתרים, דפי נחיתה או דף עסקי בפייסבוק, 

חברות מסוגים שונים מארגונים בבעלות המדינה 

ועד חברות פרטיות הייטק, תעשיה, מזון ועוד.

סביר להניח שכשתכתבו את קהלי היעד תקבלו רשימה ארוכה של אפשרויות שאולי היא רחבה מדי.

מבחינת תחומי עניין של קהל היעד יש לצמצם את הרשימה לתחומי עניין שהכי קולעים למילות מפתח שקשורות לחברה שאתם מפרסמים.

לאחר כתיבת הרשימה יש לרשום בעלי מקצוע שיכולים להיות לקוחות אפשריים של העסק שלך.

את הבעלי מקצוע להגדיר ב"תחומי עיסוק" בטירגוטים של פייסבוק.

המידע הזה מסופק לפייסבוק ע"י הגולשים כשהם מגדירים היכן הם עובדים ובוחרים 

מתוך רשימה מה תחום העיסוק.

חשוב להחריג קהלים שאינם רלוונטים לעסק לדוגמה אם כתבתי ספר בנושא קידום דיגיטלי בגוגל בעברית,

אני לא אשווק אותו לקהל דובר ערבית והיכולת לפלטר קהל לא רלוונטי זה אפשרית בכמה צורות, ביחרו ב exclude (לא

כולל) והגדירו את הרשימה הבאה:

  • חדשות רמאללה
  • חדשות פלסטין
  • אוניברסיטת פלסטין פוליטי
  • אלג'זירה – שימו לב – הגדרה זו יכולה להחריג גם אוכלוסיה יהודית מזרחית/עיתונאים וכדומה – לשיקולך.
  • ג'נין
  • כווית
  • כתיבת ערבית בצ'אט
  • מדינת פלסטין
  • נבחרת כדורגל פלסטין
  • נבחרת כווית בכדורגל
  • עראבה (כפר פלסטיני)

בנוסף נחריג קהלים באמצעות מיקום גיאוגרפי לדוגמה – תושבי פלסטין או כפרים ערבים ישראליים שנמצאים בתחום הרדיוס שמגדירים כרלוונטי.

אופציה נוספת להחריג בני דודים נחמדים היא לבחור בשפה – עיברית (או עברית אנגלית) ואז בעצם כל מי שמשתמש בפייסבוק בשפה אחרת מוחרג.

בנוסף חשוב להחריג בעלי מקצוע שנותנים את אותו שירות/מוצר שאת/ה מציעים.

כל זאת בנוסף לטירגוט האזור הגיאוגרפי הרלוונטי, שפות וכל הדברים הסטנדרטיים שהם מאפיינים דמוגרפיים בסיסיים במערכת השיווק של פייסבוק.

יש לזכור כי לא כל הפעולות השיווקיות תמיד נושאות פרי במיידי, אך לטווח הארוך אם מתמידים ומפרסמים באופן שוטף – ההתמדה משתלמת ותביא תוצאות שמדויקות לטירגוטים של העסק הספיצפי שלך.

למידע נוסף הכנסו למאמר כיצד מגדילים חשיפה בפייסבוק