סוגי פוסטים לפייסבוק – רעיונות והסברים
ישנם מספר סוגי פוסטים שניתן להשתמש בהם לפרסום בפייסבוק לצורך בניה וחיזוק האוטוריטה שלכם ברשת.
1. פרסומי ערך (פוסט ערך):
הפוסטים הכי פופולריים – מספקים מידע שימושי ללקוחות הפוטנציאליים שלכם.
בונים את המותג שלכם כאוטוריטה בתחום ההתמחות שלכם.
הלקוחות הפוטנציאליים בעצם עוקבים אחרי אנשים/דפים עסקיים שתורמים להם ידע לפיתוח העסקים שלהם.
החשיבות של הפקת פוסטים מן הסוג הזה באופן שוטף היא מכרעת להצלחת הקידום של העסק.
חישבו על נושאים שנשאלתם עליהם בעבר (גם אם הם נראים לכם מובנים מאליו).
ניתן גם לחפש ברשת שאלות של גולשים שחוזרות על עצמן או לשאול חברים, משפחה, לקוחות
באיזה נושאים היו רוצים לקבל ידע נוסף.
יש לכם קהילה?
בררו בקהילה מה מעניין את הקהל.
2. סיפורי מקרה:
שתפו חווית לקוח.
לדוגמה, הגיע אלי לקוח קטן שנהג לחשוב בקטן ולכן הביצועים שלו היו בהתאם.
בתהליך נכון עבדנו קודם על פיתוח חשיבה בגדול, הצבת יעדים מאתגרים יותר ובכך בנינו תוכנית שיווקית כוללת שעזרה לו לשבור את תקרת הזכוכית של עצמו.
סיפורי מקרה מתאימים לכל סוגי העסקים.
להלן כללי כתיבה שיווקית בסיסיים שיסייעו לכם לבנות סיפור איכותי ומעניין:
💡חישבו מי קהל היעד שלכם, מה מעניין/מרגש את הקהל שלכם. מה הוא רוצה לקחת מהסיפור.
💡המשיכו את הסיפור שמתגלגל בראש של הלקוח הפוטנציאלי שלכם.
💡נסחו שורה ראשונה/כותרת שתגרה את הקורא להמשיך לקרוא.
💡ספרו סיפור שמערב רגש (שמחה, עצב, תקווה,כעס, אמפתיה וכדומה).
💡שלבו בסיום הנעה לפעולה מפורשת וברורה.
למידע נוסף על תוכן לחצו כאן
3. שיתוף הלקוחות בחוויות מתוך הפעילות השוטפת של העסק:
כיצד הוקם, אבני דרך מרכזיות.
הרעיון בעצם לתת הצצה לעסק שלכם ובכך למקם/לשמר את עצמכם במודעות של הלקוחות הפוטנציאליים.
אני לדוגמה כתבתי פוסט כמה חודשים אחרי שעברתי למשרד חדש ושיתפתי בהתרגשות של המעבר, "שוחחתי" עם הקוראים על היום יום במשרד על שכני למשרד וכדומה.
4. פוסט בנימה אישית:
קצת עליכם, על הלייפסטייל שלכם, אולי שיתוף מחופשה, אירוע משפחתי וכדומה.
פה אני נתקלת בהתנגדויות רבות של בעלי עסקים שרוצים לשמור לעצמם את החיים הפרטיים שלהם,
אך בסוף..שוכחים שאנשים עושים עסקים עם אנשים.
לפעמים, גם אם המוצר לא לגמרי מדויק אבל נוצר קשר אישי מצויין בין נותן השירות ללקוח הסיכוי שתהיה פה המשכיות הוא גבוה.
כדאי לזכור את זה וליישם.
גם אנחנו כלקוחות אוהבים לרכוש מעסקים שנעים לנו להיכנס אליהם.
הקשר האישי הוא פנים אל פנים במקרה זה בעולם האמיתי.
ברשתות החברתיות זה הרבה יותר מורכב ולכן הצצה לעולם שלכם (במינון שנח לכם)
תסייע רבות להתקדמות העסקית שלכם.
5. פוסט שיווקי ישר ולעניין:
הצעה קונקרטית לרכישה.
בפוסטים מן הסוג הזה תנו תיאור של מהות ההצעה – אני תמיד ממליצה בפוסטים מן הסוג הזה להשמיט פרט אחד או שניים שנראה לכם שמעניינים את הקהל הרלוונטי.
למה? כדי לגרום למכונה של פייסבוק לחשוף אתכם לעוד ועוד קהלים.
ככל שתייצרו יותר תגובות (אינגייג'מנטס) בפוסטים שלכם, כך המערכת של פייסבוק בעצם תרחיב את החשיפה לעוד ועוד אנשים.
קיצר..עובדים קצת על המערכת ומדברים איתה שפה שהיא מבינה.