עצות מעשיות להתקדמות

אויר לנשימה לעסק עצות מעשיות לקידום עסקים

בימים אלו עסקים רבים מנסים להתאושש מהמצב המתמשך שנכפה עלינו.

היומיום נהיה מאתגר ועדיין צריך להתפרנס ולשנס מותניים ולהמשיך לפתח את העסק כתמול שלשום.

קבלו כמה טיפים שיתנו לעסק את האוויר שהוא צריך לנשימה:

  • הקפידו לתחזק פרופיל פייסבוק פעיל לפחות פעמיים בשבוע.
  • התוכן שהדף צריך להציג צריך להיות בעל ערך לקוראים ולא שיווקי מדי.
  • שדרו בכל הכלים העומדים לרשותך: אתר, גוגל אורגני וממומן, דף נחיתה ממיר, גוגל מפות – לעסק לשעבר (חינמי ובעל ערך וכח רב).
  • המיתוג של העסק צריך לדבר את אותה שפה גם מילולית וגם ויזואלית. יש להגדיר שפה אופיינית שחוזרת על עצמה רק לעסק הספציפי (כמו לדוגמה: "ידע/שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות" אצלי).
  • צלמו את העסק או המוצר או דברו על השירות בסרטונים קצרים (עד דקה מכסימום). פה כל המקצר הרי זה משובח 30 שניות מדויקות עם מסרים ברורים אפילו מומלץ יותר.
  • הפיצו ושתפו את הפוסטים בפייס/אינסטגרם וכל רשת חברתית רלוונטית לקהל המטרה.
  • חשוב לבדוק סטטיסטיקה של הדף פייס טרם בניית תכנית שיווקית כוללת.

לדוגמא, לבדוק מי בדיוק הקהל שעוקב אחריך. למשל אם רוב הקהל נשי – לא נכתוב פוסטים בלשון זכר. אם הקהל גר באזור מסוים ויש לך מוצר פיזי שצריך להגיע לקחת – נפרסם ברדיוס מאוד ספציפי לעסק. לדוגמה אם יש לך סושייה והמשלוח רק במרחק 10 ק"מ מהעסק – אין צורך לבזבז תקציבי פרסום על שטחים נרחבים יותר.

  • הגדירו מראש תקציב פרסום לכל פלטפורמה: תכנון כלכלי הוא אחד מאבני הדרך החשובים בהתפתחות עסקית מסודרת ומתוכננת.
  • לימדו את המתחרים, בדקו מה הם עושים ברשת ויחד עם זאת אל תעתיקו! זה יפגע בבידול של העסק. לפיכך ניתן לשאוב רעיונות אך התוכן שתפרסמו חייב להתאים ככפפה ליד לעסק שאותו רוצים להריץ.   

בנוסף לעיתים מתחרים עושים טעויות ולא כדאי לאמץ שגיאות של אחרים.

יש לך חבר/ה שזה יכול לסייע גם לעסק שלה/ו?

שלח/י את הלינק הלאה.