תכנון שנתי

איך מסכמים שנה דיגיטלית תכנון Learning to planing

עוד מעט סוף השנה האזרחית, בתקופה הזו כולנו עסוקים בסיכומים והערכות לגבי הביצועים השנתיים שלנו.

אז איך מסכמים שנה דיגיטלית?

קודם כל נסקור את הזירות שעבדנו בהן לדוגמה אצלי זה פייסבוק, גוגל (כולל יוטיוב), אינסטגרם, לינקדאין וכמובן האתר שלי.

לכל עסק יש זירה מרכזית שבה מתנהלת עיקר הפעילות והקשר עם הלקוחות הפוטנציאליים.

אצלי לדוגמה בחרתי את האתר שלי כזירה מרכזית היות ושם יש לי שליטה מלאה על הנעשה, לאחר מכן פייסבוק שהוא הרשת החברתית האהובה עלי (והוא גם האתר ה3 הנצפה בעולם כבר הרבה שנים).

גוגל אדס הפלטפורמה מספר 1 ברשת שמציגה במקומות הראשונים את האתרים שמפעילים קידום ממומן מדויק ואיכותי.

כאן המטרה היא להגדיר מילות חיפוש רלוונטיות לעסק. חשוב לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק ומשותף של משרד הפרסום יחד עם הלקוח.

השנה נכנס שחקן משופר למדדי הסטטיסטיקה הלא הוא גוגל GA4 (המחליף של גוגל אנליטיקס). כעת אני מקדישה זמן לבדיקת ביצועים ברמה השנתית והשוואות לשנה קודמת, חודש מול חודש מקביל בשנה קודמת וכדומה.

חשוב לזהות גם היכן הנקודות החלשות שאולי לא השקענו בהן מספיק מסיבה זו או אחרת, ולקחת החלטה אם מחזקים את הנקודות החלשות (או שאולי זו השיטה וממשיכים באותה דרך).

לדוגמה, אני מכירה אושיית רשת שכתבה באינסטגרם שלה (בחוכמה רבה)  – פה לא מרכז הפעילות שלי, אם בא לכם לעקוב אחרי בשוטף בואו לפייסבוק שלי לקהילה X.

האושייה בעצם עושה סדר בהיכן מרכז הפעילות שלה.

אני רוצה להציג שאלה שחוזרת על עצמה – היכן לשווק? 

אז נבחר תמיד את הפלטפורמות שרוב הקהל שלנו נמצא בהן.

בסופו של דבר יש המון פלטפורמות לפרסום ומורכב מאוד להיות בכולן גם כלכלית וגם בשל מגבלות זמן. חשוב לזכור שהרשתות החברתיות הן אמצעי להשגת לקוחות, לבניית תדמית ולחשיפה. 

בעלי עסקים לעיתים חשים שהם הפכו להיות עבדים של הרשתות החברתיות ובצדק.

יחד עם זאת הרשתות החברתיות מחזירות לנו חשיפה, ענין, קשר עם אנשים, ידע וכן גם לקוחות משלמים.

אני רוצה לומר דבר חשוב על קידום אורגני, כי אני מבינה שיש עסקים שעוסקים רק בקידום ממומן ולא בונים תשתית אורגנית יציבה.

שימו לב גבירותי ורבותי זו טעות לזנוח את הקידום האורגני. חשוב חשוב לבצע פעילות אורגנית שוטפת גם באתר, גם בפייסבוק ובכל זירה שבחרתם לעבוד בה.

כל פלטפורמה כזו היא למעשה מנוע חיפוש בפני עצמו וכדאי תמיד שתהיה חשיפה אורגנית, לדוגמה בקהילות בפייסבוק לפי תחומי עניין.

באתרי וורדפרס נקיים חשיבה כיצד לקדם אורגנית באמצעות Yoast – התוסף שנותן לנו כלים מעשיים קלים ונוחים.

כולנו רוצים להיות בדף הראשון של גוגל Search , יחד עם זאת המאבק על הדף הראשון הוא קשוח מאוד.

קודם כל חשוב להבין שהתוצאות הראשונות הן ממומנות תמיד. גם הסדר שלהן תלוי בהמון משתנים.

לאחר מכן יופיעו תוצאות אורגניות של אתרים שהשקיעו בקידום (לא בהכרח כי הם טובים במה שהם עושים) אלא כי השקיעו זמן וכסף בקידום הניראות שלהם ברשת. 

כולנו מתחילים ב Search בדרך כלל כשאנחנו לא יודעים היכן ללכת.

נקודת המוצא הגדולה בעולם בעלת טרפיק של מיליארדי חיפושים ביום.

יש רשתות חברתיות שבהן רק נבנה פרופיל בסיסי בשביל הנראות (כדי להיות קיימים בעולם הדיגיטלי) ולא נשקיע מאמצי קידום ממומן באופן שוטף – גם לזה יש חשיבות.

אם לדוגמה אני בעלת מסעדה אז חשוב שיהיה אתר למסעדה (שדרכו ניתן להזמין מקומות ישיבה, משלוחים וכדומה), נתחזק פרופיל פייסבוק ואינסטגרם עשיר בתמונות שיגרמו לצופה לרייר ולרצות לבוא לטעום את האוכל שנציג.

במקרה זה פרופיל לינקדאין אינו רלוונטי למסעדה היות וזו רשת שנמצאות בה בעיקר מגייסות, בעלי עסקים ממקצועות חופשיים וכמובן הייטק.

היכן יחפשו אותי? באתרים כמו תן ביס, סיבוס, Rest, Rol ,2eat,Tabit או אם ממש מכירים את המסעדה יחפשו את אתר הבית של המסעדה לפי שם. איפה? בגוגל זוכרים?:)

לינקדאין רלוונטי למשל לעסקים שקהל היעד שלהם הוא מנהלות רווחה ומשאבי אנוש, הייטק ובעלי מקצועות שקשורים לאלו. אם אני למשל יועצת ארגונית שמספקת הרצאות לחברות אזאי לינקדאין צריכה להיות אחת מהזירות שרלוונטיות לי.

אינסטגרם – נכון לשנת 2022 זהו האתר המבוקר ה 7 בעולם.

אינסטגרם התחילה כרשת חברתית של צעירים ובשנים האחרונות נכנסו אליה מבוגרים יותר והצעירים גדלו עימה. למסעדות למשל אינסטגרם הוא פלטפורמת חובה היות והצעירים מחפשים בה מסעדות, ברים ומקומות בילוי.

הרשת מאפשרת במבט אחד לקבל גריד תמונות על מסך אחד (עוד לפני שמתחילים לגלול).

אני מזכירה כי ברשתות החברתיות כולנו גוללים והמטרה הראשונה שלנו המשווקים היא לגרום לצופה לעצור. אחרי שעצר האתגר שלנו לשמור את הצופה כמה שיותר זמן בפרופיל שלנו וכמובן לגרום לו למעורבות (לייק, תגובה, שיתוף וכדומה).

 

הדבר הכי חשוב הוא שיתוף פעולה בין משרד הפרסום ללקוח.

על הלקוח לספק בריפים באופן שוטף שיגדירו: קהלי יעד, מטרות מדידות, מטרות שיווקיות של תוכן בנושאים מבוקשים ועוד.

עד כאן סיכום שנה דיגיטלי לשנת 2023.

מקווה ששפכתי קצת אור על העולם של משרדי הפרסום בדיגיטל.

אם תרצו לעשות את זה באופן מקצועי – אנחנו כאן.