פרסמתם פוסט ואתם מעוניינים להפיץ אותו למקסימום אנשים?
המערכת של פייסבוק היא חידה להרבה מאוד אנשים, יחד עם זאת קיים קונצנזוס על מספר התנהגויות של האלגוריתם המפורסם בעולם.
אחד המשתנים הקובעים את החשיפה הינו מידת המעורבויות שצובר פרסום בשעה הראשונה לחשיפתו.
כלומר יש לכם שעה – במסגרת ה Golden hour להרשים את האלגוריתם של פייסבוק.
קידום פרסומים בפייסבוק – איך מגדילים מעורבות?
אז מה זה בעצם ה Golden hour?
זוהי השעה הראשונה מרגע פרסום הפוסט, בשעה זו מרגע עלייתו לאוויר פייסבוק בעצם מבצעת מספר בדיקות שמטרתן לברר האם הפוסט מעניין. היא חושפת אותו תחילה למספר מסוים של אנשים ובודקת מה מידת התגובתיות שהפוסט מקבל. האם מקבל הרבה לייקים? תגובות? שיתופים? רגשות ובקיצור מעורבויות בכל דרך מן הדרכים הרלוונטיות. אם הפוסט קיבל הרבה מאוד תגובות, פייסבוק תחשוף אותו לעוד אנשים וכך הלאה.
אם הפוסט סומן כפוסט לא מוצלח (כלומר ״נענשנו״ ע״י פייסבוק) – הפוסט קיבל ציון נמוך, אזאי פייסבוק תצמצם את החשיפה של הפוסט.
אם כך מסקנה ראשונה היא שעלינו לפרסם תוכן מעניין ובעל ערך עבור הקוראים שלנו.
אורך חיים של פוסט ממוצע הוא בערך שעה ולאחר מכן התוכן בפיד מתחלף, יחד עם זאת אם בכוונתנו להגדיל חשיפה זה הזמן להפעיל את המשפחה, חברים וכל דרך לגיטימית לגרום לפוסט לקבל הרבה תגובות.
אחת הדרכים לקבל הרבה תגובות היא הנעה לפעולה של גולשים לדוגמה ״שתפו״ או שאילת שאלות שגוררת תגובתיות יתר ופותחת את הנושא המדובר לדיון.
עניין נוסף שחשוב לא פחות הוא התזמון, יש לחקור בסטטיסטיקות של כל דף באיזה שעה/יום יש מספר רב של גולשים פעילים ולכוון את התזמון כך שמכסימום גולשים יהיו בפייסבוק ויוכלו להגיב.
ניתן להגיע לתפריט ״נתוני שימוש״ ובו לבדוק מתי הקהל שלנו נמצא, תחת תפריט זה ישנו נתון שנקרא ״צפיות בדף״ ומכאן ניתן לנתח את הנתונים ולפעול בהתאם.
לסיכום, מנינו כאן מספר גורמים האחראיים על הגדלת החשיפה בפייסבוק יחד עם זאת הגורם הכי חשוב ושהרבה מאוד עסקים ״נופלים״ בו הוא אי התמדה בתחזוקת הדף והעדר קשר בין הפוסטים – זיכרו זאת ופעלו בהתאם (כלומר כל שבוע 2 פוסטים) עם ערך ותועלות לעוקבים.
בהצלחה!