פייסבוק הוא האתר השלישי הנצפה בעולם (אחרי גוגל ויוטיוב).
בשנים האחרונות פייסבוק מקדמת מדיניות של עידוד עסקים לשלם על קידום ממומן בפלטפורמה שהיא מציעה ואף מקשה על דפים עסקיים את החשיפה.
ישנם מספר כללים שאם נעבוד על פיהם נוכל להגדיל חשיפה בפייסבוק בצורה אורגנית ולמעשה לנצח את האלוגריתם של פייסבוק.
- ליצור תוכן מעניין ואיכותי – חישבו על פוסטים שהייתם משתפים בעצמכם, לדוגמה פוסטים שמעוררים תגובה רגשית.
- אם בוחרים בפוסט מלל חשוב מאוד לצרף לו תמיד תמונה. כאמור תמונה שווה אלף מילים והיא מושכת את העין של הצופה הרבה יותר ממלל יבש (עפ״י מחקרים אחוזי התגובתיות לפוסטים עם תמונה גדולים יותר משמעותית מפוסטים ללא תמונה).
- יש לשלב בסוף המלל הנעה לפעולה מכל סוג שהוא לדוגמא ״הבטיחו מקומכם״ או ״הקדימו להירשם״. ניתן גם להפעיל גולשים ע״י שאילת שאלות שיגבירו את אחוז התגובתיות לפוסט ובכך יסייעו להגברת החשיפה של הפוסט.
- שימוש באימוג׳ים – בהקשר של התוכן. ידוע שאימוג׳ים מעלים את תשומת לב הקורא.
- העלאת סרטונים – ישירות בפייסבוק ולא דרך יוטיוב (היות ופייסבוק מעוניינת להשאיר את הצופים בפלטפורמה שלה ולא להוציאם לאתרים אחרים).
- שידור ב Live הוא אחת הדרכים החזקות להגביר נוכחות ולמשוך את תשומת לב הגולשים (כדאי גם לפרסם מראש את מועד הלייב ולוודא שיהיו בו גולשים אוהדים).
- לפתוח קבוצה ללקוחות נאמנים ולהעשיר אותם בידע איכותי בתחום הרלוונטי ואף לעודד אותם להגיב על פרסומים.
- לספר סיפור או מה שנקרא בשפה המקצועית Story Telling. חשוב שהסיפור יהיה מעניין, נוגע ללב, מצחיק או עצוב ושתהיה לו התחלה, אמצע וסוף שיביאו את הקורא להגיב.
- לבדוק את מידת ההצלחה של פוסטים בכלים של פייסבוק. ניסוי וטעייה כל הזמן ע״מ להבין מה עובד ואיזה דרך מתאימה יותר למוצר הספציפי. הערכת מצב צריכה להיעשות כל כמה ימים.
- לגבי מינון העלאת פוסטים נעדיף תמיד איכות ולא כמות.
- להתמיד בהפעלת הדף ולהיות אותנטי ובעל תוכן מקורי.
עד כאן עצות מעשיות להגדלת חשיפה בפייסבוק בצורה אורגנית ללא תשלום לפייסבוק.